Rabarbar w płynie czyli orzeźwiające smoothie



Rabarbar króluje na straganach i kusi swym pięknym kolorem i nietuzinkowym smakiem. Rabarbar obfituje w witaminy A, C, a także składniki takie jak potas, sód oraz błonnik. Rabarbar zawiera także szkodliwy kwas szczawiowy, czego świadomość powinny mieć szczególnie osoby z chorobami nerek i reumatyzmem. Zdrowi czy chorzy- nie powinniśmy go nadużywać. Na szczęście na krótko raczy zaszczycać swoją obecnością więc ryzyko przedawkowania spada :)

Szałwia ma właściwości odświeżające, ściągające i antyseptyczne, polecana jest więc na różne dolegliwości jamy ustnej.

Smoothie to orzeźwiająca porcja owoców na ciepły dzień. Robi się ekspresowo, jest kolorowo i przepysznie.




składniki:

1 łodyga rabarbaru

1 banan

kilka truskawek

kilka listków szałwi

łyżka miodu

1 ½ szklanki wody

Wszystkie składniki wrzucamy do blendera i miksujemy na gładką masę. Smacznego orzeźwiającego! :)

20 komentarzy:

  1. orzeźwiający i witaminowy koktajl!

    OdpowiedzUsuń
  2. Składniki idealne do połączenie w koktajlu! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Wrzucę rabarbar do mojego wtorkowego koktajlu i zobaczę co z tego wyniknie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Co prawda ja mam dziś w pracy truskawkowo-borówkowy, ale jutro spróbuję tego przepisu, akurat wszystko mam w lodówce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne połączenie. Jak kupię rabarbar to sobie przygotuję z największą chęcią! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Banan, rabarbar i truskawki to moje ulubione połączenie. Uwielbiam naleśniki z takimi dodatkami, różne deserki, ale koktajlu jeszcze nie piłam;)

    OdpowiedzUsuń
  7. rabarbar w płynie brzmi ciekawie... muszę spróbować ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. takie orzeźwienie do mnie przemawia :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny, orzeźwiający smaczek :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny, orzeźwiający smaczek :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł, bardzo rześki smak!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 AKADEMIA ZDROWEGO TALERZA , Blogger