Czekorozkosz czyli bezglutenowe brownie jaglane





Składniki:

- kasza jaglana 100 g

 -mleko roślinne0,5 szklanki

 -jaja 2 szt

- masło 50 g

- czekolada gorzka100g 70%

- miód, syrop z agawy, lub co tam lubicie-0,5 szklanki

- kakao 3 łyżki

Dodatki:

O tym w dalszej części ;)



Podstawą tego przepisu moi drodzy będzie dobry blender :)


W garnuszku lub kąpieli wodnej rozpuszczamy czekoladę z masłem.

(Pojęcie kąpieli wodnej, dla tych, którzy jak ja są poirytowani takimi sformułowaniami wyjaśniam:  bierzemy garnek i zagotowujemy w nim wodę, na garnek stawiamy metalową miskę i tam wrzucamy czekoladę z masłem. Mamy wtedy pewność, że się nie przypali)

Gdy masa lekko przestygnie dorzucamy ugotowaną kaszę jaglaną i resztę składników. Miksujemy na jednolitą masę.

Rzecz o gotowaniu kaszy jaglanej. Kaszę jaglaną gotuje się jak każdą- w proporcjach 2:1 czyli dwie porcje wody na jedną porcję kaszy. Ja prażę ją przed zalaniem wodą. Dlaczego? Tak nauczyłam się od Matki Smakoterapii (www.smakoterapia.pl) Jeśli chodzi o kaszę jaglaną, i wiele innych dobrych składników odżywczych jest ona dla mnie mentorem i niedoścignionym wzorem.

Wykład Matki Smakoterapii na temat gotowania kaszy jaglanej: http://smakoterapia.blogspot.com/p/z-kasza-jaglana.html

Teraz możemy pomyśleć o dodatkach. Brownie świetnie smakuje gdy dodamy do niego solidne dwie łychy masła orzechowego, prażone migdały lub chipsy kokosowe. W obliczu nadchodzących świąt polecam zrobić je z przyprawą do piernika i startą skórką pomarańczową.
Pieczemy 45 min w temperaturze 150 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 AKADEMIA ZDROWEGO TALERZA , Blogger