Krem jaglano-orzechowy do mazurków i nie tylko



Zdecydowanie nie jestem mistrzem świątecznych wypieków. Gdy już jednak postanowiłam przełamać złą passę i zrobić tradycyjny mazurek okazało się, że nie mam odpowiedniej foremki… :)Nie przeszkodziło mi to jednak w przygotowaniu kremu, który „chodził” za mną już od kilku dni. Krem jaglano-orzechowy może posłużyć jako wypełnienie mazurków, naleśników lub jako samodzielny deser. Bohaterem głównym jest tu kasza jaglana podkręcona jak zwykle minimalną ilością składników. W skrócie- prosto, minimalistycznie i pysznie :)



Składniki:

½ szklanki kaszy jaglanej

1 szklanka wody

¼ dojrzałego awokado

1 banan

Garść orzechów włoskich

Miód/syrop klonowy (opcjonalnie)*



Kaszę jaglaną gotujemy w proporcji 2:1 (2 szklanki wody:1 szklanka kaszy) i pozostawiamy do ostudzenia. Z awokado wydrążamy łyżeczką potrzebną ilość, dorzucamy banana, orzechy i przestudzoną kaszę i miksujemy na krem. Gęstość kremu regulujemy ilością awokado- jeśli chcemy bardziej smarowny, zwiększamy ilość awokado. 


*Jeśli potrzebujemy bardziej słodkiego kremu możemy dodać miód/ syrop klonowy. 


Smacznego!

7 komentarzy:

  1. I to właśnie można bez wątpienia nazwać zdrową przekąską :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mam wszystko bedzie robione :D
    Pozdrawiam, super przepis.
    muuooaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój syn lubi kaszę jaglaną ciekawe czy taki deser by mu smakował. Spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. To najlepszy deser jaki w życiu jadłem !

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda po prostu przepysznie! ;) i to akurat, kiedy zaczęłam moją zabawę w odchudzanie i postanowiłam zacząć od wyrzucenie słodkości, które mnie najbardziej "deprawują" ;p ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 AKADEMIA ZDROWEGO TALERZA , Blogger