Pasta z bobu z orzechami



Nareszcie nadszedł ten cudowny czas gdy idąc rano na bazar można być pewnym, że uda zaopatrzyć się w piękny, zielony bób. Jako wielka fanka zarówno smaku jak i właściwości bobu- prezentuję dzisiaj prostą pastę idealną na kanapki i nie tylko!

Bób to skarbnica białka roślinnego, kwasu foliowego, szczególnie potrzebnego kobietom w ciąży (bo niezbędnego do rozwoju płodu), innych witamin z grupy B, a także składników mineralnych takich jak: potas, magnez czy fosfor. Ponadto bób obfituje w błonnik, który usprawnia pracę jelit.




Składniki:
1 ½ szklanki ugotowanego bobu
2 garści orzechów laskowych
kilka listków świeżej mięty
sok z ½ cytryny
oliwa z oliwek
pieprz, sól
woda

Bób wrzucamy do wrzącej wody i gotujemy kilka minut (u mnie było to około 10 minut). W czasie gotowania myjemy miętę i drobno siekamy. Ugotowany bób obieramy ze skorupek, a następnie przekładamy do naczynia, wyciskamy sok z ½ cytryny, dodajemy: oliwę, miętę, orzechy laskowe, pieprz i sól i blendujemy na gładko. Jeśli pasta jest zbyt gęsta dolewamy trochę wody. Przechowujemy w lodówce do 3 dni.


12 komentarzy:

  1. cudowna pasta, idealna praktycznie do każdego dania, śniadania, obiadu, czy przekąski :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bób uwielbiam i domyślam się, że w towarzystwie orzechów musiał smakować jeszcze lepiej ;) Pasta wygląda idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bób uwielbiam i domyślam się, że w towarzystwie orzechów musiał smakować jeszcze lepiej ;) Pasta wygląda idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bób uwielbiam i domyślam się, że w towarzystwie orzechów musiał smakować jeszcze lepiej ;) Pasta wygląda idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawno nie jadłam bobu! A pasty z niego to już w ogóle, muszę w końcu spróbować:) Zapraszam do siebie,jesem początkująca. Obserwuję.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pasta, też taką czasami robię, więc wiem, ze jest pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam bób! <3 przepis dla mnie idealny! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. ja bobu nie lubie, ale myślę że mój ukochany zajadał by z wielką chęcią taką pastę :)

    Zapraszam do mnie na konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bób i orzechy laskowe? Ciekawe połączenie :) Trzeba wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham bób, ale z orzechami go jeszcze nie łączyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Musi dobrze smakować, moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Coś dla mnie :) jakie szczęście, że mam jeszcze trochę zamrożonego bobu w lodówce

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 AKADEMIA ZDROWEGO TALERZA , Blogger