Lody z bobu!


Jest lato, piękna pogoda, żar się z nieba leje, na co więc mamy ochotę? Oczywiście na lody! Czemu jednak mamy faszerować się chemią z pobliskiej budki/sklepu/lodziarni skoro w bardzo łatwy sposób możemy „ukręcić” lody własnoręcznie! Kiedyś pokazywałam wam przepis na lody z masła orzechowego >klik<, dzisiaj natomiast chciałam zademonstrować lody z bobu. Tak, z bobu :)
 
Takimi lodami śmiało możemy się zajadać- są naturalne, wartościowe i bardzo proste- wymagają minimum składników (całe 3),minimum czasu i maximum frajdy. Przede wszystkim są jednak bardzo dobre, co gwarantuję wszystkim niedowiarkom!

Co prawda dominującym składnikiem lodów są banany, ale nie mogłam oprzeć się pokusie by nazwać je lodami z bobu ;)

bób



składniki:
2 banany
1/3 szklanki ugotowanego bobu
½ łyżeczki cynamonu
miód (opcjonalnie, wystarczy słodycz bananów)

Z ugotowanego bobu zdejmujemy skorupkę i studzimy. Banany kroimy niedbale w plastry. Na desce kładziemy banany oraz zimny bób i chowamy do zamrażalki na około godzinę. Po tym czasie bób, banany i cynamon miksujemy blenderem na gładką masę. Smacznego!


13 komentarzy:

  1. Wow na takie lody to bym nie wpadła! Muszą smakować cudownie *.*

    OdpowiedzUsuń
  2. Lodów z bobem jeszcze nie jadłam, ale uwielbiam bób i niewykluczone, że kiedyś dodam go do lodów :) Wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ktoby pomyślał, że można i z bobem lody zajadać :D chyba już mnie nic nie zdziwi! :P

    OdpowiedzUsuń
  4. lody i zupę można z wszystkiego zrobić chyba! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Lody z bobu robią zdecydowanie większe wrażenie niż lody z bananów ;)
    Śliczny mają kolor, pistacjowy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lody z bobem brzmią bardzo intrygująco;)

    OdpowiedzUsuń
  7. O tym bym nie pomyślała. Bardzo ciekawy przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lodów z bobu nie jadłam nigdy. A pomysł jest naprawdę wart wypróbowania...

    OdpowiedzUsuń
  9. Oo. Lodów z bobu jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pewnie bym spróbowała. Lubię nietypowe smaki:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bób lodowy? Lody bobowe? Super pomysł! Za te cudowne przepisy, nominowałam Cię do zabawy Liebster Blog Award! Mam nadzieję, ze się przyłączysz! www.jak-to-smakuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Lody z bobu?! W życiu bym nie pomyślała! Świetny pomysł, serio muszę spróbować i zszokować rodzinkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. wow...nie wiedziałam że z bobu można zrobić lody :) no ale mnie już chyba nic nie zdziwi

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 AKADEMIA ZDROWEGO TALERZA , Blogger