Tatar wegański!



Gdy  zobaczyłam ten przepis u Dziki Naśladowca wiedziałam, że muszę się nim podzielić i ze swoimi czytelnikami. Moi drodzy to jest mistrzowski przepis! Smakuje wyśmienicie w towarzystwie dobrego pieczywa, do grzanek czy po prosu na kanapkę. Idealny na każdą porę roku, ale myślę że szczególnie teraz, ponieważ:

  •  mamy tu cebulę- naturalny antybiotyk,
  • pomidory suszone- bogactwo karotenoidów i przeciwutleniaczy,
  • ogórki kiszone- rewelacyjny probiotyk *

Jest więc tutaj cały arsenał do walki z atakującymi zewsząd infekcjami :)



Składniki:

2 słoiki pomidorów suszonych
4 średnie ogórki kiszone
1 cebula czerwona
sól, pieprz
sok z cytryny

Pomidory odsączamy z oliwy i przekładamy do blendera. Cebulę i ogórki kroimy drobną kostkę i dorzucamy do pomidorów. Wszystko razem miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji. Doprawiamy solą pieprzem i skrapiamy sokiem z cytryny. Odstawiamy do lodówki na kilkadziesiąt minut i lepimy „kulki”. Podajemy Wedle uznania. U mnie na świeżym szpinaku z pokrojonymi ogórkami. Obiecuję- pyszne!

*Pamiętajcie, że najlepsze produkty znajdziecie we własnej spiżarni. Pomidory suszone również możemy zrobić sami, bo słoiczek słoiczkowi nie równy… Czy ktoś ma na koncie własną produkcję pomidorowych słoiczków?

9 komentarzy:

  1. Widziałam już go kiedyś, muszę też w końcu go zrobić! Wygląda przepysznie i ta wersja przemawia do mnie 100 razy bardziej niż tradycyjna :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi smakowicie i jest jak najbardziej dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. akurat zaliczam sie do grona milosnikow tataru, ale ta wersja bym nie pogardzila. bo uwielbiam suszone pomidory! dodalabym jeszcze kaparow;)
    a co do domowej produkcji: poki co mam na koncie 1 partie. w przyszlosci bedzie z pewnoscia wiecej;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takiego tatara to ja rozumiem! :D A nie żadne surowe mięcho :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawa propozycja! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja dodaje kasze bulgur wtedy konsystencja jest lepsza (bardziej przypomina tradycyjny tatar)

    OdpowiedzUsuń
  7. Najważniejsze, że jest zdrowe, mam tak dość wszechobecnego tłuszczu ;/


    dobry ginekolog łódź

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie szukałem czegoś takiego :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda niezwykle zachęcająco :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 AKADEMIA ZDROWEGO TALERZA , Blogger