Energetyczny krem z kidney



Rośliny strączkowe to bardzo wartościowe, lecz niestety często pomijane na tradycyjnym polskim stole produkty. Zawierają mnóstwo białka, witamin, składników mineralnych, a zatem całą masę składników odżywczych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego, budowania i regulacji tkanek, narządów, czy hormonów.
Zupa z fasoli to energetyczne i rozgrzewające danie.



składniki:
2 szklanki namoczonej fasoli kidney
puszka pomidorów
1 papryka czerwona
2 ziemniaki
1 łyżeczka pasty kurkumowej* lub 1 i ½ suszonej
Ok. 1 ½ litra wody
tymianek, bazylia, pieprz, sól

Namoczoną fasolę ugotować na małym ogniu. Paprykę i ziemniaki skropić oliwą i piec ok. 15 minut w 150 st. Do fasoli dołożyć kurkumę, pomidory i upieczone warzywa oraz dolać wody. Doprawić do smaku. Pogotować jeszcze chwilę i zmiksować na krem.

* Przepis na pastę TUTAJ 

11 komentarzy:

  1. rzeczywiście pożywna i pełna smaku!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie wyobrażam sobie życia bez strączków, a zupy z ich udziałem to chyba moje ulubione :) Twoja wygląda przepysznie :):)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubimy zupy krem ze strączków. Gładka konsystencja pomaga w trawieniu xD
    A nie ma co ukrywać na jednej porcji się nie skończy xD

    OdpowiedzUsuń
  4. jeszcze nigdy nie jadłam takiej zupy, więc spróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy pomysł, szczególnie dodatek kurkumy i papryki bardzo mi sie podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy pomysł, szczególnie dodatek kurkumy i papryki bardzo mi sie podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajna zupa krem :) świetna na pełny obiad!

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialny pomysł. Nie pomyślałabym o tym, żeby wrzucić taką fasolkę do zupy;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 AKADEMIA ZDROWEGO TALERZA , Blogger