Kashi czyli sushi z kaszy jaglanej


Poczyniłam- jak wielu pewnie uzna- profanację sushi. Muszę jednak przyznać, że bardzo smaczna ta profanacja. Po raz pierwszy kashi (bo tak przechrzczono sushi z kaszy) zobaczyłam u Smakoterapii i już od dawna zbierałam się za przyrządzenie tego cuda. W końcu jest- sushi z kaszą jaglaną w towarzystwie ryby i warzyw. Mogę pokusić się o stwierdzenie, że takie kashi można śmiało konsumować bez wyrzutów sumienia, jest to bowiem pełnowartościowy posiłek bogaty w białka, węglowodany i wartościowe tłuszcze. Królowa jaglana- bogata w witaminy z grupy B, cynk i żelazo odkwasi organizm i zapewni solidną dawkę energii. Algi obfitujące w wapń, jod, witaminy z grupy B wpłyną dobroczynnie na nasz organizm, a łosoś dostarczy niezbędnych kwasów omega 3 i 6, cynk, selen, czy witamin z grupy B w tym witaminę B12.
kashi-healthy-maniacs
kashi-healthy
 składniki:
½ szklanki suchej kaszy jaglanej
3 płaty nori
mały kawałek upieczonego łososia
kremowy serek naturalny
1 ogórek/awokado
łyżeczka czarnego sezamu
sos sojowy
ocet ryżowy
wasabi
sól

Kaszę gotujemy w wodzie w proporcji 1:2 do momentu wchłonięcia płynu. Do jeszcze ciepłej kaszy dolewamy ocen ryżowy, sezam, odrobinę soli i mieszamy. Płaty nori układamy matową stroną do góry i mokrymi dłońmi układamy na nim kaszę do ¾ wysokości płata. Następnie wzdłuż płata w kaszy na środku robimy niewielkie wgłębienie i smarujemy je serkiem, a następnie w to miejsce układamy warzywo oraz łososia. Rolujemy nori rękoma albo za pomocą maty. ¼ wolnej przestrzeni pozostawionej w nori możemy zmoczyć delikatnie wodą, co ułatwi nam sklejenie kashi. Tak samo postępujemy z każdym płatem i chowamy zawijańce do lodówki. Po kilkudziesięciu minutach wyjmujemy kashi z lodówki i kroimy na kilkucentymetrowe rolki. Podajemy z wasabi i sosem sojowym.

28 komentarzy:

  1. Sushi czy kashi - z chęcią spróbowałabym któregokolwiek, bo jeszcze nigdy nie było mi dane :D

    http://poranny-talerz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. mega ciekawy przepis, jestem zachwycona!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysł bardzo ciekawy, a całość wygląda smakowicie :):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dlaczego profanacja ? Ciekawe pomysły i odważne połączenia, to w kuchni lubię najbardziej :) Moim zdaniem danie rewelacja !

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialne wręcz! Kiedyś też chciałyśmy wykonać swoją wersje sushi ale od tego czasu minęły 2 lata xD Twoje wygląda jeszcze pięknie i bardzo starannie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ocet jest konieczny do zlepienia całości? :P

      Usuń
    2. Robiłam i bez octu, dolałam odrobinę oliwy, więc można się obyć i bez niego :)

      Usuń
  6. może w końcu przekonam się do kaszy jaglanej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy przepis, ja zawsze jak robię sushi to przepraszam Japończyków bo wiem , że nigdy im nie dorównam

    OdpowiedzUsuń
  8. sushi z kaszy jaglanej? Naprawdę pionierskie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. genialne! muszę sróbować!

    OdpowiedzUsuń
  10. Kaszę jaglaną uwielbiam ryb już nie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę przyznać bardzo ciekawy pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeszcze nigdy nie miałam okazji jeść sushi w takim wydaniu, ale prezentuje się ciekawie;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe, smakowicie wyglądające danie - ekstra!:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jako, że uwielbiam kaszę jaglaną to na pewno wypróbuje :) wygląda bardzo zachęcająco no i jest idealnie zawinięte :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Co za fajna nazwa! :D Zawsze chciałam zrobić sushi sama, jeszcze mi się nie udało

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy takiego dania nie miałem okazji jeść, ale jako, że jestem wielkim fanem ryb to mam nadzieję, że całkiem niedługo będę mógł go spróbować. Sam całkiem niedawno robiłem fajny przepis z https://mowisalmon.pl/przepisy/salatka-z-orzechami-pekan-lososiem-mowi-i-piklami/ i taka sałatka gdzie jest łosoś moim zdaniem jest przepyszna.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 AKADEMIA ZDROWEGO TALERZA , Blogger