FasoLOVE czyli pasta aka smalec wegański



Gdy pierwszy raz dane było mi spróbować smalcu wegańskiego nie mogłam wyjść z podziwu dla tego smaku. Konsystencja nie odbiega zupełnie od pierwowzoru, smak go przypomina, natomiast kwestie zdrowotne wychodzą zdecydowanie na plus dla wersji wegańskiej :)




Biała fasola jest świetnym źródłem białka. Reguluje poziom cukru we krwi, a dzięki obecności witamin z grupy B wpływa pozytywnie na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego.

Przedstawiam wam dzisiaj smalec inspirowany niezastąpioną Jadłonomią, w maksymalnym uproszczeniu.


Składniki:
1,5 szklanki ugotowanej fasoli białej
1 jabłko
1 cebula
1/5 szklanki oleju
majeranek
sól, pieprz



Fasolę pozostawiam do namoczenia na co najmniej 8 godzin (najlepiej na noc). Następnego dnia wylewam wodę z moczenia i wlewam do garnka nową, w której gotuję fasolę do miękkości. W tym czasie obieram i kroję w kostkę jabłko i cebulę. Podsmażam na sporej dawce oleju-ok. 1/5 kubka (który wpłynie później na smarowność pasty) najlepiej do momentu rozpaćkania się składników :) i doprawiam solą, pieprzem, majerankiem, ostrą papryką.
Do ugotowanej fasoli wrzucam jabłko oraz cebulę i wszystko razem blend uje na pastę.


10 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo smakowicie :) Robię bardzo podobnie, dodaję jedynie więcej przypraw i zawsze świetnie się udaje :) Smalcu prawdziwego nigdy nie jadłam, więc smaku nie porównam (ale moja siostra i tata uważają, że to nie to samo, choć wątpię, żeby siostra kiedykolwiek jadła smalec:P)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pojemniczek jest cudny. Niezwykle uniwersalny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam taką pastę - smalec :-) robiłam już kilka razy i polecam wszystkim :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam taką pastę - smalec :-) robiłam już kilka razy i polecam wszystkim :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna alternatywa dla tych, którzy muszą unikać tłuszczu zwierzęcego :)
    Wygląda smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny pomysł zdecydowanie zdrowszy niż masło itp. na kanapkę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda smakowicie, i zaintrygował mnie pomysł ze smalcem wegańskim, przepis zapisuję do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 AKADEMIA ZDROWEGO TALERZA , Blogger