Zupa szpinakowa z groszkiem



Zupa szpinakowo- groszkowa to propozycja na lekkie, aczkolwiek przyjemnie rozgrzewające danie obiadowe lub kolację. Pozytywnie zielona i pikantna.


składniki:
1 opakowanie surowego szpinaku
1 szklanka groszku zielonego (mrożony)
włoszczyzna (marchewki, pietruszka, seler, por)
ziemniak
cebula
czosnek
przyprawy: czarnuszka, lubczyk, papryka ostra, zioła prowansalskie, rozmaryn, bazylia,sól sezamowa

Cebulę i czosnek zeszklić na patelni. Zagotować  ok. 1,5L wody. Warzywa korzeniowe obrać, marchewkę zetrzeć na tarce, resztę pokroić i dodać do wrzącej wody wraz z przyprawami oraz czosnkiem i cebulą. Po ok. 15 minutach dodać umyty szpinak oraz groszek. Gotować ok. 15 minut i zblendować na krem. Przyprawić solą sezamową już na talerzu. Można podawać z makaronem :)


8 komentarzy:

  1. Ostatnio mam ogromną ochotę na szpinak, kusisz tą zupą ;)

    http://poranny-talerz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolor jest przepiękny :) Zieleń na talerzu zawsze mile widziana :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa zupka, musi być pyszna :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawa zupka, musi być pyszna :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem pewna, że by mi smakowała ;) Uwielbiam zielone jedzenie :P

    OdpowiedzUsuń
  6. czytasz mi w myślach! własnie chciałam szukać przepisu na zupę szpinakową! ;-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, mam nadzieje że przepis się przyda :)

      Usuń

Copyright © 2016 AKADEMIA ZDROWEGO TALERZA , Blogger