Pasta jajeczna bez majonezu



Któż nie lubi pasty jajecznej? Co począć więc gdy nie chcemy/nie możemy spożywać wysokokalorycznego dodatku jakim jest majonez? Użyjmy awokado! Nada paście niesamowicie gładkiej konsystencji, scali jajka a także wzbogaci nasze smarowidło o nienasycone kwasy tłuszczowe i witaminy C, E, A oraz potas czy luteinę.



Przepis jak zwykle prosty i bezbolesny:
5 jajek
pół miękkiego awokado
szczypiorek/natka pietruszki
ulubione przyprawy (u mnie sól, pieprz oraz płatki drożdżowe*)

Jajka gotujemy, obieramy, blendujemy lub tarkujemy z awokado i przyprawami. Na koniec dodajemy szczypiorek. Idealny dodatek do pieczywa gotowy :)

*Płatki drożdżowe to moje najnowsze odkrycie. Świetnie podkręcają smak past, pasztetów, zapiekanek itd. Weganie robią z nich parmezan (przymierzam się :)), nadają się także do panierowania.
Przede wszystkim jednak to cenne źródło m.in. witamin z grupy B (cały zestaw), wit D, żelaza, wapnia, cynku, chromu czy potasu. Są także źródłem aminokwasów! Polecam.

7 komentarzy:

  1. Jak bez zbędnego nie do końca zdrowego kupnego majonezu, to już lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na taką pastę właśnie czekałam! Mam avocado i jutro ją zrobię na śniadanie. Super pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna pasta, samo w sobie awokado mnie nie zachwyca, a w daniach już tak :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 AKADEMIA ZDROWEGO TALERZA , Blogger